Win's Blog

Sunday 7 May 2006

十六年

在你的學業生涯,十六年剛好足夠完成你的小學、中學及大學。如果你有八十歲命,十六年剛巧是你人生的五份一。而我就跟她渡過了十六個寒暑,真是很不容易,經歷了無數波折,今天總算是安定下來。

回想十六年,兩小無猜,曾經有過多少冷言冷語,有過多少責備嘰諷,有過多少可憐同情,人間冷暖,見過了,也習慣了。今時今日,雖然尚未為大多數所接受及認同,但家人和圈外要好朋友都給了我們肯定,這也是我們最大的滿足。

其實,我們日常生活跟普通家庭沒有多大分別,平日我外出工作,她在家打點一切,假日兩口子打球、逛街,間中相約朋友聚會,過時過節,到雙方家裹吃飯。當然,所有的一切都得來不易,我倆經過多年努力,才能到今天。

現實是時間不可能改變一切,但你可以用時間去證明你們的真愛,至於家人朋友會否改變他們的態度,就全賴你們的真誠能否打動他們啦。而我自己亦相信時間是一個最中肯的評判,因為時間巨輪不會為任何原因而停下來。

從過去到現在,我都覺得自己非常幸福,因為有她相伴了十六年。未來,我希望亦很有信心,可以跟她繼續走下去,「執子之手,與子偕老」,好老套,但真心。

在這個復活節,我們的十六周年,讓我跟那個寧願放棄事業,全心全意照顧這個家的她,說一聲:「多謝你,我愛你。」

Labels:

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

very sweet ar. wish you two sweet forever.

1:47 am GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

nice inspiring article. in fact, i am envious of u for havin a gf who is willin to leave her career & stay home for u. I am not sure if i hv tat sort of courage to do it for my partner...

11:11 am GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

found ur site randomly... so sweet of u 2... ENVY... 16 is such a long long time, lucky u that have a great partner... best wish for 2 of u =]

7:57 pm GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

Hi there, you two are so sweet. Wish u all the best.

I am with my partner for 1 year already..simply to say, sometimes I found it difficult to keep the relationshiip. Perhaps I should learn from you.

Stay Sweet All the TIme.

5:20 pm GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

wish you two a "forever"=]]

8:11 am GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

我與女友一齊六年…剛剛還想到分開…但見到你的post之後……「十六年」wor……
我會鼓起勇氣~面對問題!而唔係逃避!
謝謝!

祝 永遠幸福!

9:24 am GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

祝幸福快樂

1:18 am GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

so sweet!
best wishes for u two!

9:43 pm GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

Thanks for your message! I with my gf 1 and half year . and just think of escape from problem... now i think i should face and express it out with her

6:30 am GMT+8  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home